Unha guía mostra o Ourense musical en 26 puntos históricos

Publicado en: www.lavozdegalicia.es/ourense/… o 23/7/2008
JESÚS MANUEL GARCÍA

O proxecto cultural invita a pasear polos lugares sonoros das vilas e cidades galegas.
A editorial Ouvirmos publica o percorrido documentado coa música da capital desde a Idade Media.

Ourense conta xa cun itinerario histórico musical grazas á publicación do mesmo pola editorial Ouvirmos, que nesta provincia xa publicou fai meses o itinerario musical de Celanova e pronto o fará con Ribadavia. Este documento permite coñecer vilas e cidades a través da súa música. Facer o percorrido pola cidade dura entre dúas e dúas horas e media. Comprende 26 puntos de interese empezando na Ponche Vella e acabando no Museo dá Cornamusa. Nese itinerario figuran os principais monumentos da cidade, relacionados coa música como a catedral, as igrexas de Santa Eufemia, Santa María Nai, A Trinidade; o Liceo; prazas como a dos Suaves ou a do Trigo… O autor deste itinerario é Richard Rivera, que no libro vai detallando e razoando a relación de cada punto coa música.

Fernando Reyes ofrece unha explicación sobre as músicas do paraíso ourensán, deténdose nos trobadores e xograres do Ourense medieval, onde destacan Martín Viola, Xoán Viola e Xoán Fernández no sigo XIII, que deberon ser instrumentistas na catedral. Os xograres Johan Servando e Airas Páez «puideron ter aprendido oficio na mesma catedral», di Reyes. E é que á catedral dedícalle este itinerario un amplo espazo por ser peza fundamental na historia musical da cidade. Hai un despezamento a cor dos anciáns músicos do Pórtico do Paraíso. Tamén se fala da capela do Santo Cristo e a da Asunción como lugares musicais, incluído o cimborrio, desde o que se interpretaban pezas polifónicas de mestres como Josquin deas Près. E non se pode esquecer o importante arquivo musical catedralicio.

Casa dúas Cadórniga

Outros lugares son a porta da Casa dúas Cadórniga, do XVI, onde se representan músicos, ou a capela musical de Juana a Tola e Felipe o Fermoso, na súa visita a Ourense de 1506, que causaría «unha verdadeira revolución en Ourense», sinala Fernando Reyes. Neste itinerario publicado fálase das modas musicais no Ourense de finais do XVI, da música en San Francisco, en Santa Eufemia sen esquecer as festas do Corpus Christi, coa confraría de ministriles da catedral, a Praza Maior como espazo festivo e as músicas de teatro clásico que contrataban as confrarías.

A efervescencia musical do XIX a conta Félix Castro Vicente empezando pola capela de música da catedral, centro de docencia e aprendizaxe da que saíu un primeiro violín da Orquestra do teatro da Zarzuela en Madrid, Julio Bello .

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para garantir a mellor experiencia de usuario. Ao navegar está dando o seu consentimento para aceitar os mencionadas cookies e a aceptación da nosa política de cookies, clique a ligazón para máis información. ACEPTAR

Aviso de cookies